Let op: nieuwe registraties moeten eerst worden goedgekeurd door de organisatie. Om de registratie te kunnen goedkeuren willen we je verzoeken je te registreren met je voornaam + achternaam.

Vooruit kijken naar...

Meldingen
Alles wissen

Vooruit kijken naar seizoen 2022...

Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Tijdens wedstrijden krijg ik veel vragen, soms ook opmerkingen en suggesties. Ik zal in dit topic een overzicht maken van de vragen, de opmerkingen en de suggesties.

Vragen:

* Op welke plek moet ik staan voor baaninzet?

Opmerkingen:

* Vaste wedstrijdleiding is noodzakelijk.

* Autonummers moeten groter.

Suggesties:

* Schrappen van de LastChance-finale, terug naar 6+6 uit de halve naar de finale, scheelt tijd in het tijdschema

* Terug invoeren punt voor TQ in plaats van TQ rechtstreeks naar finale.

* Brushless kwalificaties van 10 naar 7 minuten.

* Brushless ABC-finales met dump-up/down.

* 1 Kwalificatie op de zaterdag.

Dit onderwerp werd gewijzigd 1 maand geleden door Mari van den Broek
Citeren
Topic starter Geplaatst : 16/08/2021 6:27 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member
Geplaatst door: @mari-van-den-broek

* Op welke plek moet ik staan voor baaninzet?

Er is een heatindeling, je doet baaninzet op het nummer wat je hebt in de heatindeling! Baaninzetters 1 t/m 7 staan op de baan (op de juiste plek 😉 ), 8 t/m 12 aan begin en einde pitstraat.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/08/2021 6:30 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Toegevoegd aan suggesties:  1 kwalificatie op zaterdag.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20/08/2021 6:42 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Toegevoegd aan opmerkingen: Vaste wedstrijdleiding is noodzakelijk.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 22/08/2021 5:15 pm
Oscar Koot
(@oscar)
Active Member

Wat ik graag zou zien voor volgend seizoen is A-B-C finales voor de elektro. 

De kwalificaties voor electro naar 7-8 minuten, en dan 3 x finale rijden voor iedereen.

Met in de finale nog mogelijkheid tot opklimmen zodat een verpeste kwalificatie niet een verpeste dag is.

Mijn idee, in de 2e serie finale's gaan de top 2 1 finale vooruit (van b naar a bv.) en de laatste 2 terug (van a naar b). het opklimmen gebeurd pas in de volgende serie.

Bv, Start als 10e in de C finale. je finisht 1e, de volgende serie start je niet in de C maar in de B op plek 11 (bij 12 rijders). Lukt het nog een keer om bij de 1e 2 te finishen rijdt je de laatste finale in de A finale. 

/Oscar

btw, forum zou misschien eens gepromoot moeten worden, de meesten kijken alleen op facebook en nergens anders.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24/08/2021 3:44 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member
Geplaatst door: @oscar

btw, forum zou misschien eens gepromoot moeten worden, de meesten kijken alleen op facebook en nergens anders.

Bedankt voor je reaktie...

Een "discussie" voeren gaat op een forum makkelijker dan op FaceBook, maar ik krijg de organisatie daar niet van overtuigd... Stuur vaak aan op het gebruiken van het forum voor de communicatie richting de rijders (ook niet iedereen heeft FaceBook). Stukje promotie van het forum is dan ook op zijn plaats, zie het alleen nog niet direct gebeuren (helaas).

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 24/08/2021 6:17 pm
Oscar Koot
(@oscar)
Active Member

@mari-van-den-broek Er wordt ook geen mail gestuurd, had me geabbonneerd op dit topic maar geen mail met jouw antwoord. Ik denk dat mail niet werkt. Heb wel oude mails van 2020.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Oscar Koot
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25/08/2021 10:06 am
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Nu je het zegt... krijg ook al enige tijd geen meldingen meer van nieuwe posts/reacties (niet dat het er zoveel zijn... 😒 ). Wellicht moeten we de admin hierop opmerkzaam maken, kan die er een blik op werpen.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 25/08/2021 7:03 pm
bromijn
(@bromijn)
New Member

@oscar 

Ik zou dan wel graag willen weten hoe de einduitslag bepaald wordt. In het systeem wat ik uit de 1/10 ken blijf je in de finale waar je in zit en de beste 2 worden geteld, maar hoe werkt dit met zo'n bump systeem?

Nu is dat vrij duidelijk en ik vind het juist leuk dat je veel rijd op een dag. Voor degenen die maar tot de kwart komen is het misschien nu wat te weinig.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26/08/2021 5:29 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Ben benieuwd naar het antwoord van Oscar... 😉 

Bij standaard ABC worden de punten in de finales per finale toegewezen, winnaar A finale 1 punt, winnaar B finale 1 punt... 1+1=2 en je hebt een ranglijst...

Wanneer je bump up/down toepast zou je met diezelfde puntentoewijzing in de problemen komen, maar dat vang je simpelweg af door niet per finale de punten toe te wijzen maar voor een complete run van finales... Bij 12 deelnemers per finale zou dan winnaar A 1 punt krijgen en winnaar B 13 punten, winnaar C 25 punten enz. enz.

Je hebt voorstanders van ABC en van Kerstboom-systeem, voor beiden valt wat te zeggen. Ga je voor gelijke rijdtijden dan kies je ABC, wil je meer spanning in de finales voor het kerstboom-systeem... of je combineert beiden...

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden 2 keer door Mari van den Broek
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 28/08/2021 11:51 am
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member
Geplaatst door: @oscar

@mari-van-den-broek Er wordt ook geen mail gestuurd, had me geabbonneerd op dit topic maar geen mail met jouw antwoord. Ik denk dat mail niet werkt. Heb wel oude mails van 2020.

Dit probleem zou nu opgelost moeten zijn... er werden zogezegd wel mails verstuurd maar door Totaalhosting.nl om de een of andere reden niet bezorgd!

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 31/08/2021 6:49 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Toegevoegd aan opmerkingen:   Autonummers moeten groter.

Ik kan me daar wel in vinden, ze zijn simpelweg te klein om te lezen terwijl ze voorbij komen rijden, daarnaast maakt de "opsmuk" rond het nummer de boel ook niet beter leesbaar (gaat zelfs ten koste van de grootte van het nummer).

Dan heb ik nog een opmerking als timekeeper: Het is een mooie geste om de nummer 1 t/m 10 uit de ranglijst hun positie als nummer toe te kennen in het nieuwe seizoen (en 41 t/m 50 voor de hobby klasse) maar het is een ramp bij het toekennen van de nummers omdat dit handmatig moet gebeuren. Ook blijven er nummers ongebruikt!

Suggestie voor 2022:

- Geen verschil in kleur sticker voor hobby/sportsman

- Geen overbodige teksten op de stickers (Nitro, Brushless, Sportsman, Hobby etc.)

- Nummer groter (desnoods minder stickers in de set)

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 15/09/2021 7:00 pm
Mari van den Broek
(@mari-van-den-broek)
Trusted Member

Voor 2021 (Appingedam, Hengelo en Utrecht) is er een vaste wedstrijdleider, of deze zijn werkt voortzet in 2022 is nog de vraag maar met een beetje geluk kan dit punt van de lijst gestreept worden!

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 15/09/2021 7:02 pm

Zoeken

Sponsoren